Aangekomen in Bali - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bali - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edgar

18 Maart 2009 | Indonesië, Kalibukbuk

Vandaag in Bali in de kustplaats Lovina aangekomen. Vanmorgen om 5 uur vertrokken uit ons guesthouse op de koffieplantage waar we een goede en 'lange' nachtrust hadden.
Na Solo hebben we een trip naar de vulkanen en zandvlakten van Bromo geboekt en aansluitend bezoek aan het Ijen plateau.
Vanuit Solo per minibus met airco een reis van 10 uur gemaakt. In Probolinggo overgestapt om het berggebied van Bromo in te gaan, dus alles in Oost-Java. Daar Cemoro Lewang gearriveerd in de avond. De dagen en nachten zijn hier even lang, want we zitten net iets zuidelijker dan de evenaar. We sliepen in het 'luxe' Bromo View, de volgende ochten zou ons pas duidelijk worden dat we een schitterend uitzicht over de Bromovulkaan en zandwoestijn hadden.
We zaten daar op 2227m en ondanks de evenaar, het was daar s'avonds erg koud en vooral vies vochtig. We hebben daar een klein lokaal eettentje gevonden die een verrassend goede keuken had. De ochtend daarop om 3.30am opstaanm want voor 4am vertrekken met de jeep naar vulkaan Penanjakan op 2700m (dik aangekleed, rond de 4 graden). Dit alles om bij zonsopgang het uizicht van het hoger gelegen Penjakan over Bromo en de daarachter op 3600m gelegen vulkaan te hebben.
Dit was schitterend en indrukwekkend, zoiets waar je speciaal gevoel bij krijgt. Helaas waren er wel een aantal meer toeristen. Veel doen dit aan op weg naar Bali. Rond 6am naar Bromo vertrokkenm weer in de jeep, een aantal honderd meter lager. Daar de Bromo beklommen, de vulkaan is nog actief. Ik ben de rand een km afgelopen, en stond daar helemaal alleen heel ver weg van het punt waar alle toeristen nog veilig achter een hekje stonden. Enorm steil de kraterwanden. Maar ik had een schitterend uitzicht over de zandvlakten, dt hadden de anderen niet, dus beloond.
Daarna terug gelopen naar door de zandwoestijn en steile helling, een uur, naar ons hotel. Toen was het 9am. Wij bleven een dag langer, hetgeen de andere toeristen niet doen, die gaan dan door naar Bali. Dus een dag kunnen uitrusten en ook van de zon kunnen genieten. Rond 8am is het alweer heet, enorme temperatuur verschillen en ik ben na onze wandeling in het dorp voor de middag verbrand in nek en hoofd, de nek voel ik nog. De zon gaat rond 16 al minder fel schijnen, rond 13 begint het alweer bewolkt te worden daar. En dan begint het weer snel af te koelen en weer vies vochtig te worden.

Edgar

Hoi hoi, Dit dagboek is voor ons en voor iedereen die wij kennen. Wij hebben geen idee of wij veel of weinig achter de pc zullen zitten om dit bij te kunnen houden. Het is ook maar drieëneenhalve week natuurlijk. Hoe meer jullie terugschrijven hoe leuker voor iedereen:) thx en hopelijk schijnt de zon daar ook flink!

Actief sinds 24 Feb. 2009