Ubud, Bali - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu Ubud, Bali - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu

Ubud, Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edgar

27 Maart 2009 | Indonesië, Kalibukbuk

Gisteren dus in Ubud aangekomen na een mooie 2 uur durende reis door de bergen. Ubud ligt in de rijstvelden, Sawa's, op verschillende niveaus. Ubud is wel enigszins aan het toerisme ten onder gegaan, echt overal hotels en guesthouses en faciliteiten voor de toerist. Vooral in het centrum zoveel guesthouses dat je geen rijstveld meer ziet. Wij hebben een guesthouse net iets buiten het centrum gevonden. Eigen cottages met uitzicht over een rijstveld, welliswaar ook nog wat andere guesthouses. Gisteren hebben Ubud ter voet verkend en inkopen gedaan. Vandaag eerst naar het postkantoor om een pakket van 20 kg te versturen en daarna met een gehuurd motortjes de omgeving in gegaan. Ubud is synoniem aan kunst in allerlei vormen, rotan dingen, schilderijen, houtsnijwerk en eigenlijk alles wel. Daarvan zijn er, zonder te overdrijven, duizenden winkeltjes, iedereen heeft wel iets. Zelfs ver buiten de bewoonde wereld probeert men wat aan je ter verkopen. Soms is dit niet meer leuk. Maar de natuur is schitterend vooral de steile hellingen met terassen van rijstvelden, het traditionele plaatje van deze omgeving. Vanavond wat uitgebreider gegeten, omdat het onze laatste avond in Indonesië en Bali is. Dit was prima. Morgenmiddag vertrekken we naar Denpassar airport want om 23.40 hebben we onze vlucht. Drie later komen we in Kuala Lumpur aan. Maleisië en Bali liggen in dezelfde tijdszone.
Morgen nog wat in Ubud rondzwerven, lekker eten en dan weg. De 26e maart is het Nyepi, het Balinese nieuwjaar. Iedereen blijft dan thuis en mag niets doen en vooral moet men binnenblijven. Voor veel toeristen zal het dan lastig zijn iets te doen. We zijn daarvoor net op tijd weg, want het begint om 1 uur s'nachts.

• 15 Juli 2009 - 10:50

Houtsculptuur:

Beste,

Voor al wie bezig is met houtsnijwerk en sculpturen hebben wij een website die u zeker eens moet gezien hebben. Wij importeren met een passie voor hout alle houten beelden die mooi gesculpteerd zijn. Zo hebben we reeds een zeer utgebreide collectie opgebouwd. Heeft u ook een link naar websites over houtsnijwerk? Wij bundelen alle relevante websites om een verzamelpagina van houtsnijwerk te vormen.

Laat het ons weten en we voegen de link toe aan onze pagina.

Met vriendelijke groet,

Koen Schildermans
    www.houtsculptuur.be

Edgar

Hoi hoi, Dit dagboek is voor ons en voor iedereen die wij kennen. Wij hebben geen idee of wij veel of weinig achter de pc zullen zitten om dit bij te kunnen houden. Het is ook maar drieëneenhalve week natuurlijk. Hoe meer jullie terugschrijven hoe leuker voor iedereen:) thx en hopelijk schijnt de zon daar ook flink!

Actief sinds 24 Feb. 2009