Prachtige Natuur - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu Prachtige Natuur - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu

Prachtige Natuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edgar

19 Maart 2009 | Indonesië, Kalibukbuk

Hello Mister!!
dat is nog steeds wat je hier te horen krijgt van al de kindjes:)

Wij zijn van Yogya naar Solo gereisd, een uurtje met de ekonomi trein. Hotelletje genomen met zwembad, nee wij kijken niet op `n paar centen, t was erg mooi en rustig gelegen, mooi zwembad met palmbomen en uitkijk op een oud-javaanse ontvangstkamer met antiek meubilair. Tuintje erbij en mooie architectuur.

De eigenaar had ook een verzameling antieke gamelan instrumenten, waar artiesten op oefenden, klomk wel goed.

Jeroen had een koekjesdag en heeft Kue Lekker gegeten (flensje met banaan en choco) en veel Kue Serabi (flensje met gerezen kokosdeeg en fruit of choco). De volgende dag een fietstocht gedaan naar de rijstvelden en een tofu fabriek gezien, een arak en alcohol fabriek (arak is een drankje van palmsuiker) en verder nog een broodfabriekje, krupuk fabriekje en een gamelan (Javaans-Balinese slag instrumenten) makerij waar de meester voor ons een demonstratie `tuning` gaf, erg bijzonder!!

Jeroen heeft een nieuwe rugzak gekocht van een goed Indonesisch merk en de ochtend erna hebben wij een reis geboekt van Solo naar de Ijen vulkaan via het Bromo-Tengergebergte. Ter plekke hebben wij nog een nachtje extra in Bromo geboekt om de reis niet zo vermoeiend te maken. (je staat namelijk al om 03 of 04 uur op, bezichtigd dan de vulkaan na een klim, gaat dan 6 uur door en dan weer slapen vroeg opstaan en nog een klim naar een andere vulkaan. Dus we hebben het lekker rustig gedaan.

Tot zover ed, groetjes uit het zonnige Bali (kalibukbuk, Lovina)

Edgar

Hoi hoi, Dit dagboek is voor ons en voor iedereen die wij kennen. Wij hebben geen idee of wij veel of weinig achter de pc zullen zitten om dit bij te kunnen houden. Het is ook maar drieëneenhalve week natuurlijk. Hoe meer jullie terugschrijven hoe leuker voor iedereen:) thx en hopelijk schijnt de zon daar ook flink!

Actief sinds 24 Feb. 2009