Vroeg opstaan - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu Vroeg opstaan - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu

Vroeg opstaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edgar

13 Maart 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Ik HAAT vroeg opstaan!!! Vanmorgen weer om 04:15u opgestaan om een busje te nemen naar de Borobodur en de Prambanan tempels. We moesten nog steeds niet `kakken` an het eten, dus de loperamide hoefde niet mee:)

Gisteren heeft Jeroen namelijk sateetjes gehaald bij een karretje en ik zat intussen op de markt met een bord rijst en groenten, gedroogde visjes en een eitje (nasi putih, sayur lodeh en ikan tering en telor bakar) en Jeroen heeft quasi hetzelde gegeten. Sjuutje erbij (versgeperst sinasappelsap met suikerwater en ijs) en we betaalden slechts Rp 11.000 samen (0.80ct) het goedkoopste tot nu toe. De sateh van geit was wel een euro:)

In ieder geval geen buikloop terwijl het tentje er toch bijzoner goor uit zag:) Vanavond weer:)

Jeroen is nu met de buurman naar een massagehuis, met sauna geloof ik. Ik had geen zin, ben een beetje moe en wil aan het wzembad een boek lezen. vanavond gaat de buurman mij laten voelen dat zijn cursus reflexologie zijn vruchten afgeworpen heeft dus ik mis niks, hoop ik:)

Anyway, de Borobodur was geweldig mooi. Jeroen vond het wat minder indrukwekkend, waarschijnlijk omdat hij verwend is omdat wij in 2003 Angkor Wat hebben gezien in Cambodja. Het weer zat ons niet echt mee helaas. We zijn Bandung ontsnapt omwille van het weer en gistren zei men dat het hiewr al een week niet had geregend. VAnmorgen echter miezerde het wat maar het was erg heiig en mistig dus de foto`s zullen niet al te mooi zijn :(

De Prambanan (hindu) tempel, die ik ook erg mooi vind, viel beter in de smaak bij Jeroen. Helaas stonden er her en der steigers en hekken rond de tempels, toch mochten we bij twee tempels naar binnen, de rest werd gerestaureerd ( Unesco heeft ook de prijs verhoogd van 3 naar 12us$ per tempel).

Voor de rest waren er erg weinig toeristen, niet bij de tempels en niet in Yogya, wat ervoor zorgt dat er de hele tijd Becak rijders (rickshaws) achter ons aan zitten, meisjes die een cursus Engels volgen en die met ons willen spreken en met ons op de foto willen. Wij heten Yuri en Eddie, en wij zijn erg populair:))

De mensen hier schijnen ook niet te begrijpen dat als wij bij de ene al nee hebben gezegd tegen water en cola wij bij de tweede maar zeker niet bij de vijfde ja zullen zeggen:) En ze verkopen daar allemaal troep zoals lelijke plastic beeldjes van de tempels en fluitjes en oude kaarten enzovoort. Wel zielig maar dan moeten ze maar snappen wat wij wel willen.

Het grappige was dat we met drie paren Nederlanders in de bus zaten, Nederlanders zie je overal en het zijn in deze periode ook de meest geziene toeristen.

Jeroen wil morgen al weer weg, eerst naar Solo (Surakarta) en dan via Malang naar PROBOLINGGO Om naar het Bromo_Tenger hooggebergte te gaan. Hopelijk valt het weer daar mee. We mogen niet klagen hoor, want het was vandaag 35 graden Celsius en buiten die bui van 10 minuten heeft het niet geregend!! Hij wilde eerst een trek doen hier naar de Merapi berg, die tevens een actieve vulkaan is, maar aangezien we al zullen klimmen in bromo, hoeft hij niet zo nodig nog. Gelukkig want ik heb geen zin in een trek van 8 uur door de jungle de hoogte in: IK WIL RUST:)

Net en es campur achter de kiezen, maar alweer trek in iets anders, het is best warm. Es Campur trouwens, spreek uit tjampoer, is een drankje van palmsuikerwater en rozensiroop met vruchtjes en jonge kokos.

O er fluit iemand even gevraagd wat dat fluitje betekent, maar het is roti, dat betekent brood. Ja overgehouden van de Hollanders zeker, maar het is witbrood met de smaak van cake en dan doen ze daar een soort hagelslag op en zoete melk, brrrr , niets vOor ons.

Ik ga mijn boek opzoeken, veel plezier waar je ook bent!

X ED

• 13 Maart 2009 - 11:15

Anne Willems:

Dag Edje en Jeroen,
    Wauw, t'is net of ik een boek aan t'lezen ben.Echt heel leuk om op deze manier jullie reisavonturen te kunnen volgen. Ik kijk al heel nieuwsgierig en verlangend uit naar het vervolg van jullie verhaal.
    Ps : Gisteren (12.03)werd Guido's vriend Eric aan zijn oor geopereerd en Guido was gisteren natuurlijk in alle staten. Vandaag heeft hij verlof genomen om hem thuis te verzorgen en natuurlijk ook te verwennen. Voor de rest gaat alles hier zijn normale gangetje...

• 13 Maart 2009 - 16:44

Hilda:

Hoera weer nieuws. Jullie bericht gelezen,.Erg jammer dat veel vakantie dagen zo verregenen. Hier alles OK. Persoonlijk mailtje volgt. op liberoHoop dat je dat kunt lezen. Anders via yahoo?
    Goetjes van ons en oma.

• 22 Maart 2009 - 19:41

Dido:

Whoehoe,

Geniet met volle teugen, Kit zit aan de eettafel te laptoppen en ik achter mn pc, Anton volgt de reacties en anekdotes vanaf de bank. Fijn dat alle Waarzijnjullie.nu ons eindelijk bereikt hebben, ze strommden inene binnen anaf de 19e (eigenlijk allemaal op de 19e aangekomen via de digitale snelweg)

Grappig om de afwisseling van uw beider schrijfstijlen te mogen genieten. Nu eens zakelijk en correct (Ecksekutif Jeroen?) en dan weer in vele alinea's met (emot)icoontjes en humor. Zalig, fijn, een genot en een boel proesten, ik hou dr van: keep them coming!

Wees zuinig op elkaar daar!
    X

Den