Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Edgar Raen - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Maleisië

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edgar

27 Maart 2009 | Indonesië, Kalibukbuk

Eergisteravond vertrokken uit Bali naar Kuala Lumpur met Air Asia, de Ryanair van Azië. Na de korte vlucht van 2,5 uur en snelle douaneformaliteiten hebben we een bus naar het hoofdstation genomen. Daar met een taxi naar ons hotel midden in Chinatown, weliswaar heel basic, maar centraal. Gisteren gestart bij de zendmast, die bijna net zo hoog is als de KL twin towers. Een goed uitzicht over de stad gehad.
Kuala Lumpur is een moderne stad met veel wolkenkrabbers, niet te vergelijken met Jakarta. Daarna naar de twin towers gegaan, daaronder ziten enorme shopping malls zoals er in die buurt zovelen zitten. Ze zijn immens en je verdwaalt er makkelijk. We hebben veel shoppingsmalls gezien en s'avonds zijn we naar Litte India gegaan om te eten. Erg lekker. Eten is erg goed hier en ook heel goedkoop (porties vlees en vis veel meer en minder duur dan Indonesië).
We zitten al wel weer op een andere hoogte - en breedtegraad, te merken aan de regenbuien in de middag.
Vandaag zijn we naar het grote park gegaan en daar gewandeld tot het ging regenen. Na geschuild te hebben tot de regen opgehouden is, hebben we nog door de stad geslentered en susi gegeten. In die enorme shoppingmalls heb je ook foodcourts waar je alle nationaliteiten kunt terugvinden. Wij hebben ons dus te goed gedaan aan sushi. Nu in ons hotel. Ik vlieg morgenavond terug en Ed gaat zondagmorgen naar Melaka, dus hij blijft nog een nacht in het hotel.
Nu gaan we wat eten in Chinatown, maar eerst de markt door voor de deur van het hotel, waar ze alles verkopen wat we zeker niet willen hebben.

• 27 Maart 2009 - 13:05

Hilda:

Voelen jullie je nu een beetje klein duimpje in deze grote grote stad?.Nog veel kijk plezier daar . Jeroen een veilige thuiskomst en Edgar nog veel plezier met je ontdekkingstocht door KL en ev daarbuiten. gr van ons.

• 27 Maart 2009 - 13:21

Willems Anne:

Hallo Edgar en Jeroen,

Jullie prachtige reis zit er bijna op. Ikzelf heb via jullie reisverhalen toch ook een heel klein beetje kunnen meegenieten. Ik wens jullie alvast een heel behouden terugreis toe en kijk intussen veelbelovend uit naar de talrijke fotokes dat jullie hoogstwaarschijnlijk hebben genomen maar zeker en niet in het minst, ook naar de terugkomst van mn lieve collega.

Liefs van Anne

• 29 Maart 2009 - 10:22

Dido:

"waar ze alles verkopen wat we zeker niet willen hebben" En? Wat heeft Ed nog snel allemaal ingeslagen? Hello Kitty sokken, DeeDee haarelastiekjes of toch maar wat nieuw servies goed met matching soepkommetjes, stiekem terwijl er niet opgelet werd?

Het wordt langzaam duidelijk wat ons volgende reisdoel zal worden na deze verhalen!

Als jij dit leest (Ed) dan zit je er nog en als jij dit leest (Jeroen) dan ben je al thuus?

Ed blijft een weekje langer, zo is het plan toch? Laat wat horen als jullie er zijn, dan komen we naar Brussel rijden (!!).

Laten jullie even weten wanneer het schikt?

XX
    Den/Anton

Edgar

Hoi hoi, Dit dagboek is voor ons en voor iedereen die wij kennen. Wij hebben geen idee of wij veel of weinig achter de pc zullen zitten om dit bij te kunnen houden. Het is ook maar drieëneenhalve week natuurlijk. Hoe meer jullie terugschrijven hoe leuker voor iedereen:) thx en hopelijk schijnt de zon daar ook flink!

Actief sinds 24 Feb. 2009